Liczbą czy słowem? Jak myśli twoje dziecko?

Dzieci są różnorakie, od dzieciństwa prezentują zaciekawienie innymi rzeczami. Jakimi rzeczami interesuje się twoje dziecko? Czy myśli bardziej ściśle czy bardziej ciągnie go do zainteresowań humanistycznych? Przekonaj się o tym i wspieraj go w tym, co robi najlepiej.
Jeśli jest przyszłym inżynierem…

klocki magnetyczne
Source: flickr.com
Skąd pochodzą fachowcy wznoszący budowle, mosty, galerie handlowe czy hale sportowe? Swoją historię z konstrukcjami i budową zaczynają już w okresie dziecięcym. Zabawki konstrukcyjne, klocki lego, logiczne zagadki, to wszystko poszerza horyzonty w tego typu kwestii. Jednakowoż rodzice, znajomi, rodzeństwo, oni także powinni zasiać ziarno, które wykiełkuje spełnieniem zawodowych postanowień w przyszłości.



Dzieci takie od najmłodszych objawiają zaintrygowanie wszystkim, co ma coś wspólnego z konstrukcjami, co w języku dorosłych bardziej fachowo nazwiemy, jako kreowaniem przestrzeni publicznej. Interesuje ich (choć jeszcze wtedy mogą tego nie zdawać sobie z tego sprawy) zmianą środowiska, w którym żyją, oddziaływaniem na zastane status quo. W wieku dziecięcym nie ma jeszcze tej świadomości, więc miast poważnych planów panuje po prostu zdrowa skłonność zabawy i eksperymentowania. Dopiero po kilku latach potwierdzimy, iż ta „zabawa” to była najlepsza szkoła kreatywności (fajne zabawki).


A jeśli nie…

zabawki konstrukcyjne
Author: Vasile Cotovanu
Source: http://www.flickr.com
A co w sytuacji, gdy dziecko nie objawia zainteresowania tymi tematami nie jest biegłe ani nawet nie wykazuje mocnego zainteresowania naukami ścisłymi? Pamiętajmy: nic na siłę, dzieciak to nie robot.

Stworzyliśmy wpis o zbliżonej tematyce. Jest on na następnej witrynie. Wejdź więc w podany link i dowiedz się szczegółów z tym powiązanych.

Jeśli bardziej preferuje literki, kreować historie, malować czy pichcić – nie zachęcajmy go na siłę do czegoś innego. Naturalnie, można dziecko skierować na właściwe tory, lecz nie za wszelką cenę, gdyż to i tak się nie uda - sprawdź.

Nie jest zdolne z przedmiotów ścisłych, za to polski i historia to jego mocna strona, to znak, w jaką stronę nasze dziecko powinno zmierzać. Nie popełniajmy błędów niezadowolonych własnym niespełnieniem zawodowym rodziców, którzy swoje ambicje przelewają na dziecko. Zdarza się bowiem tak, że, gdy takie dziecko zostanie w końcu wyposażone w wiedzę, kompetencję, o jakiej marzą rodzice nie będzie czuło się spełnione. Po kilku latach może się okazać, że to co schowane pod natłokiem obowiązków (czyli inne zainteresowania) wybuchają nagle z wielką siłą rażąc wszystkich naokoło, w tym najmocniej – głównego zainteresowanego.